Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κοινόχρηστο Δίκτυο Ηλεκτρικών Ποδηλάτων στην Κεφαλονιά

 Κοινόχρηστο Δίκτυο Ηλεκτρικών Ποδηλάτων στην Κεφαλονιά – 830.000 ευρώ από το Υπουργείο Ανάπτυξης

Το Μάρτιο του 2021 ψηφίσαμε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τη Μικροκινητικότητα («Η Ελλάδα σε κίνηση» - ν. 4784/2021), με το οποίο ο παραδοσιακός αστικός συγκοινωνιακός σχεδιασμός αντικαταστάθηκε από τα ΣΒΑΚ σε επίπεδο Δήμων και Περιφερειών.

Με τον ν. 4784/2021 δημιουργήθηκαν υποστηρικτικά εργαλεία για τη διευκόλυνση των ΟΤΑ για την κατάρτιση ΣΒΑΚ με ενιαία μεθοδολογία και απλούστερη διαδικασία έγκρισης.

Πλέον, αρχίζουν να υλοποιούνται οι στόχοι του νομοσχεδίου για τη μικροκινητικότητα, με τη χρηματοδότηση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης όπως η ηλεκτροκίνηση και το ποδήλατο, σύμφωνα με τα σχέδια που κατέθεσαν οι δήμοι.

Η Κεφαλονιά με συνολική χρηματοδότηση 830.000 ευρώ μπαίνει και αυτή στην εποχή των κοινόχρηστων μέσων ηλεκτροκίνησης. Μέσω του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (συγχρηματοδότηση ΕΣΠΑ 2014-2020 / Ταμείο Συνοχής), στο πλαίσιο της πράξης «Βιώσιμη μικροκινητικότητα μέσω συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων», χρηματοδοτούνται οι δήμοι:

  • Αργοστολίου με 318.000 ευρώ
  • Ληξουρίου με 256.000 ευρώ
  • Σάμης με 256.000 ευρώ

Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη και ενίσχυση ενός δωρεάν κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρικών ποδηλάτων. Το σύστημα επιτρέπει την αυτόματη μίσθωση ποδηλάτων χωρίς την παρουσία προσωπικού. Θα δίνει στους πολίτες και στους επισκέπτες της Κεφαλονιάς την ευχέρεια να παραλάβουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης για όσο χρόνο επιθυμούν, επιστρέφοντάς το σε κάποιο από τα σημεία στάθμευσης και φόρτισης μέσω λογισμικού.

Η εισαγωγή μιας σύγχρονης αντίληψης μικροκινητικότητας θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητά μας. Με ενίσχυση «πράσινων» τρόπων μετακίνησης, με περιορισμό του κυκλοφοριακού φόρτου, της μόλυνσης και του θορύβου, αλλά και την ανάδειξη του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης.

Η παρέμβαση αυτή αφορά τους πολίτες τoυ τόπου μας, αλλά παράλληλα ενισχύει και το τουριστικό προϊόν της Κεφαλονιάς, παρέχοντας μια εναλλακτική υπηρεσία εύκολης μετακίνησης/περιήγησης στους επισκέπτες μας.

Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και του προγράμματος του ΥΠΕΣ «Αντώνης Τρίτσης» η Κεφαλονιά και η Ιθάκη μπορούν να υλοποιήσουν περισσότερα έργα εισαγωγής της ηλεκτροκίνησης και των βιώσιμων μεθόδων αστικής κινητικότητας στην καθημερινότητά μας.

Παναγής Καππάτος

Βουλευτής Κεφαλονιάς και Ιθάκης

Δημοσιεύτηκε
02/06/2022 στις 11:06
101

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το Δ.Σ. Δήμου Ληξουρίου για τις Εργατικές Κατοικίες

Εργατικές κατοικίες και Αλιευτικό Καταφύγιο Αθέρα ήταν τα δυό θέματα που απασχόλησαν για περισσότερες από 4 ώρες το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας, χτες βράδυ. Μεγάλη η προσέλευση τόσο των ιδιοκτητών των εργατικών κατοικιών, όσο και των Αθεριάνων που περιμένουν να βρουν λύση στα προβλήματα τους. Σε αυτήν την ανάρτηση θα αναφέρουμε μόνο για τις εργατικές κατοικίες.... Με τον Διονύση Αραβαντινό να επισημαίνει, απευθυνόμενος στην Δημοτική Αρχή, ότι 4 μήνες είναι πολύς χρόνος για να μελετηθεί και να συζητηθεί το μείζον θέμα των Εργατικών Κατοικιών. Επί 6 χρόνια, περιμένουμε να δούμε αν αλλάξουν οι συντελεστές δόμησης, ποιός είναι υπεύθυνος για την κατεδάφιση των κόκκινων κτηρίων των Εργατικών κατοικιών, κλπ, συνεχίζει ο κ. Αραβαντινός. "Ο νεοεκλεγέντας Βουλευτής θα έπρεπε σήμερα να είναι εδώ. Θα έπρεπε να έχει γίνει μιά συνάντηση με όλους τους παράγοντες οι οποίοι θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για να δοθεί λύση στο πρόβλημα των εργατικών. 38 από τις 54 κατοικίες είναι υπό κατεδ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΣΥ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 2020

Το φαίνεσθαι και το είναι της απορροφητικότητας!! Η μάχη των εντυπώσεων και των αντιπαραθέσεων περί απορροφητικότητας των κονδυλίων, ανάμεσα στην Περιφερειακή Αρχή της ΝΔ-ΚΙΝΑΛ και στην αξιωματική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ, καλά κρατεί. Επισκέψεις, συναντήσεις, φωτογραφήσεις,  μεταφέροντας ο ένας τις ευθύνες στον άλλο, διεκδικώντας ο καθένας για λογαριασμό του,το ρόλο του καλύτερου διαχειριστή. Κρύβοντας ότι η ανυπαρξία, οι καθυστερήσεις σε έργα υποδομών έχουν να κάνουν με την πολιτική , βάση της οποίας οι πόροι, το ύψος της κρατικής χρηματοδότησης της Τοπικής Διοίκησης, το πλαίσιο που κινείται ο προϋπολογισμός της Π.Ι.Ν. είναι προσδιορισμένο μέσα από  το Μεσοπρόθεσμο 2018-2022. Κρύβοντας ότι η υποχρηματοδότηση, η υποστελέχωση, η ιεράρχηση πόρων από ΠΔΕ και ΕΣΠΑ είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής, ΕΕ και έχει προτεραιότητα, τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων . Πολιτική που προχωράει ταχύτατα η ΝΔ, προετοίμασε ο ΣΥΡΙΖΑ και πρ

Ο Αλατισμένος Σταυρός της Λευτεριάς

    Ο Αλατισμένος Σταυρός της Λευτεριάς                                                 Γεράσιμος Σωτ. Γαλανός  Αντιβούιζαν τα μεγάλα τουρκικά κανόνια για να πέσει το Μεσολόγγι στα χέρια του Ομέρ Βρυώνη και του Κιουταχή. Πλησίαζαν Χριστούγεννα του 1822… Το ζύγι ασύμμετρο στους δίσκους της ζυγαριάς. Μολύβι βαρύ και οπλισμού καμάρια, μισθοφόρους πεινασμένους και διψασμένους για σάρκα και αίμα, όλα τούτα ήταν λαμπερά κοσμήματα στρατοπέδου, υπογραμμισμένα με τουρκική σίγουρη βούλα, που την καμάρωνε και τα διαφέντευε η Τουρκιά. Μέσα στο Μικροάλωνο του Κόσμου, το Μεσολόγγι, ήταν όλα παραμερισμένα τα της ζωής μαργαριτάρια, όλα, με πρώτο το γάλα της μάνας και του ανήμπορου τη βοήθεια. Το Μεσολόγγι κρατούσε άμυνα με πέτρες και ξύλα ενάντια στους ανέμους της Τουρκιάς, κι ομοίαζε μικρή σταγόνα, πόκρυβε μεγάλη δύναμη. Το ξεσκλούδιον ρούχο των Μεσολογγιτών, γινόταν στη μάχη συμπαγές βελούδο, ασπρογάλανο, ωσάν της Σημαίας μας τα χρώματα.  Κι ήρθε ο ποιητής, καλεσμένος από Άνωθεν…, ο μεγάλος Διονύσ