Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου: «Πρωτοβουλία δημιουργίας Φεστιβάλ Θεάτρου Ιονίων Νήσων»

 Η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου, ανακοίνωσε την πρωτοβουλία της, η οποία έγινε δεκτή από το Περιφερειακό Συμβούλιο, για τη δημιουργία Επτανησιακού Φεστιβάλ Θεάτρου.

                                                                                      

Σύμφωνα με την Περιφερειάρχη, «στόχος είναι να γνωρίσουμε και ν’ αναδείξουμε την ιστορία του επτανησιακού θεάτρου, την παρακαταθήκη και την επιρροή του στο ελληνικό θέατρο και να ενισχύσουμε τη σύγχρονη δημιουργία».

 

Το Φεστιβάλ θα γίνεται εκ περιτροπής στα νησιά που διαθέτουν τους κατάλληλους χώρους, θα είναι ανοικτό στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και θα συνάψει συνεργασίες με ομίλους αποδήμων, αλλά και ερασιτεχνικούς συλλόγους και σχολές θεάτρου από διάφορες χώρες.

 

«Το εγχείρημα είναι φιλόδοξο και πολυσχιδές. Θα πρέπει να συνεργαστούμε με ανθρώπους έμπειρους από παρόμοιες διοργανώσεις φεστιβάλ, διότι η δραστηριότητα αυτή είναι και ανταγωνιστική, καθώς πολλές περιοχές επενδύουν σε τέτοιες δημιουργίες που ενισχύουν την ταυτότητα και την επισκεψιμότητά τους», υπογραμμίζει η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου, για να προσθέσει:

 

«Οι ρίζες του επτανησιακού θεάτρου είναι βαθιές από τα τέλη του 15ου αιώνα με επιρροή από την Κρήτη. Το θέατρο εξαπλώθηκε σε όλα τα νησιά, με έντονη πρωτοπορία στη Ζάκυνθο.

 

Ο 18ος αιώνας παρουσιάζει τη διατήρηση αυτής της παράδοσης, αλλά και μια ανανέωση με στοιχεία commedia dell’ arte και μπαρόκ. Την περίοδο αυτή η θεατρική παραγωγή αυξάνεται και οι θεατρικές παραστάσεις πυκνώνουν παντού με τον Διαφωτισμό», αναφέρει η Περιφερειάρχης.

 

Για ν’ αποδειχθεί η πλούσια παράδοση, ως Επτανήσιοι δραματουργοί, που διαμόρφωσαν το θέατρο και την κουλτούρα του, αναφέρονται μεταξύ άλλων στην εισήγηση της Περιφερειάρχη, οι παρακάτω:

 

·         Πέτρος Κατσαΐτης (από Κεφαλονιά): «Ιφιγένεια» (1720), «Θυέστης» (1721) στη δημοτική (!) με κρητικούς και κεφαλληνιακούς ιδιωματισμούς σε λαϊκό δεκαπεντασύλλαβο στίχο.

 

·         Δημήτριος Γουζέλης : «Ο Χάσης» που αποτελεί μνημείο γλωσσικού κ λαογραφικού πλούτου του νεότερου ελληνισμού. Ανάμεσα στην αναγεννησιακή Commediaerudita και στην Commedia dell’ arte αφενός και στην κωμωδία χαρακτήρων αφετέρου, ο Γουζέλης συγκεφαλαιώνει την παράδοση και συνάμα προετοιμάζει την ανανέωση, τουλάχιστον προς τη σατιρική ηθογραφία!

 

·         Αντώνιος Μάτεσης (από Ζάκυνθο): Ο «Βασιλικός» (1829-1830). Κορυφαία στιγμή του Επτανησιακού θεάτρου, αλλά και της νεοελληνικής δραματουργίας. Ο σολωμικός κύκλος και η διδασκαλία του Μαρτελάου παίζουν αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της σκέψης και της γραφής του. Οι πολυάριθμες δραματικές εντάσεις σε συνδυασμό με την πύκνωση των πληροφοριών, οι έντονοι ρυθμοί, οι ενδιαφέρουσες συγκρούσεις σε εναλλαγή με κωμικές σκηνές αποτελούν ένα προσεκτικά διαρθρωμένο δραματουργικό σχέδιο.

 

·         Ιωάννης Ν. Μαρίνος (από Λευκάδα): Δύο κωμωδίες, το «Όνειρον» (1836) και «Η χήρα και η θαλαμηπόλος της» (αχρονολόγητο)

 

·         Νικόλαος Καραντζάς (από Ιθάκη): «Η τρίπρακτη Κακάβα» (1834). Μια τρίπρακτη κωμική σάτιρα των φτωχών του περιθωρίου, αλλά και των λαϊκών τύπων της νυκτόβιας αγγλοκρατούμενης Ζακύνθου.

 

·         Σπυρίδων Ι. Καββαδάς (από Λευκάδα): «Η Δόξα της Λευκάδος» (1843) μελόδραμα σε 417 ομοιοκατάληκτους στίχους ποικίλων μέτρων

 

·         Σπυρίδων Ι. Ζαμπέλιος (από Λευκάδα): Απόσπασμα από την ιστορική τραγωδία «Μιχαήλ ο Παλαιολόγος», που είναι γραμμένο σε πεζό λόγο και ανήκει στις ελάχιστες βυζαντινόθεμες εξαιρέσεις στη δραματουργία του Διαφωτισμού, όπως και οι αμέσως επόμενες που παραθέτω

 

·         Νικόλαος Τιμολέων Βούλγαρης (από Κέρκυρα): «Κωνσταντίνος Παλαιολόγος» (1847-1848) και «Μιχαήλ Ψαρομήλιγγος» (1851), έργα που επηρεάζονται από τον Ζαμπέλιο, γραμμένα στην καθαρεύουσα αλλά και με στοιχεία δημοτικά και αρχαϊστικά.

 

·         Γρηγόριος Ξενόπουλος  (1867 – 1951, Ζάκυνθος): Πολυγραφότατος συγγραφέας. Έγραψε με την ίδια επιτυχία δράματα και κωμωδίες κυρίως με θέμα τον έρωτα. Τα έργα του είναι ηθογραφίες που αναδεικνύουν τη ζωή μιας εποχής η μιας τοπικής κοινωνίας, όπου τοπικές και εποχικές ιδιαιτερότητες παίρνουν συχνά ισχύ άγραφων νόμων που επιβάλλονται μέσα από την κοινωνία. Τα έργα του ταξινομούνται είτε στη Ζάκυνθο είτε στην Αθήνα και ο Ξενόπουλος έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των 2 Σχολών, της Αθηναϊκής και της Επτανησιακής. Ενδεικτικά αναφέρω τα πιο διάσημα θεατρικά έργα του «Στέλλα Βιολάντη», «Το φιόρο του Λεβάντε», «Φοιτητές», «Ποπολάρος», «Δεν είμαι εγώ», «Το μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το Δ.Σ. Δήμου Ληξουρίου για τις Εργατικές Κατοικίες

Εργατικές κατοικίες και Αλιευτικό Καταφύγιο Αθέρα ήταν τα δυό θέματα που απασχόλησαν για περισσότερες από 4 ώρες το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας, χτες βράδυ. Μεγάλη η προσέλευση τόσο των ιδιοκτητών των εργατικών κατοικιών, όσο και των Αθεριάνων που περιμένουν να βρουν λύση στα προβλήματα τους. Σε αυτήν την ανάρτηση θα αναφέρουμε μόνο για τις εργατικές κατοικίες.... Με τον Διονύση Αραβαντινό να επισημαίνει, απευθυνόμενος στην Δημοτική Αρχή, ότι 4 μήνες είναι πολύς χρόνος για να μελετηθεί και να συζητηθεί το μείζον θέμα των Εργατικών Κατοικιών. Επί 6 χρόνια, περιμένουμε να δούμε αν αλλάξουν οι συντελεστές δόμησης, ποιός είναι υπεύθυνος για την κατεδάφιση των κόκκινων κτηρίων των Εργατικών κατοικιών, κλπ, συνεχίζει ο κ. Αραβαντινός. "Ο νεοεκλεγέντας Βουλευτής θα έπρεπε σήμερα να είναι εδώ. Θα έπρεπε να έχει γίνει μιά συνάντηση με όλους τους παράγοντες οι οποίοι θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για να δοθεί λύση στο πρόβλημα των εργατικών. 38 από τις 54 κατοικίες είναι υπό κατεδ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΣΥ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 2020

Το φαίνεσθαι και το είναι της απορροφητικότητας!! Η μάχη των εντυπώσεων και των αντιπαραθέσεων περί απορροφητικότητας των κονδυλίων, ανάμεσα στην Περιφερειακή Αρχή της ΝΔ-ΚΙΝΑΛ και στην αξιωματική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ, καλά κρατεί. Επισκέψεις, συναντήσεις, φωτογραφήσεις,  μεταφέροντας ο ένας τις ευθύνες στον άλλο, διεκδικώντας ο καθένας για λογαριασμό του,το ρόλο του καλύτερου διαχειριστή. Κρύβοντας ότι η ανυπαρξία, οι καθυστερήσεις σε έργα υποδομών έχουν να κάνουν με την πολιτική , βάση της οποίας οι πόροι, το ύψος της κρατικής χρηματοδότησης της Τοπικής Διοίκησης, το πλαίσιο που κινείται ο προϋπολογισμός της Π.Ι.Ν. είναι προσδιορισμένο μέσα από  το Μεσοπρόθεσμο 2018-2022. Κρύβοντας ότι η υποχρηματοδότηση, η υποστελέχωση, η ιεράρχηση πόρων από ΠΔΕ και ΕΣΠΑ είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής, ΕΕ και έχει προτεραιότητα, τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων . Πολιτική που προχωράει ταχύτατα η ΝΔ, προετοίμασε ο ΣΥΡΙΖΑ και πρ

Ο Αλατισμένος Σταυρός της Λευτεριάς

    Ο Αλατισμένος Σταυρός της Λευτεριάς                                                 Γεράσιμος Σωτ. Γαλανός  Αντιβούιζαν τα μεγάλα τουρκικά κανόνια για να πέσει το Μεσολόγγι στα χέρια του Ομέρ Βρυώνη και του Κιουταχή. Πλησίαζαν Χριστούγεννα του 1822… Το ζύγι ασύμμετρο στους δίσκους της ζυγαριάς. Μολύβι βαρύ και οπλισμού καμάρια, μισθοφόρους πεινασμένους και διψασμένους για σάρκα και αίμα, όλα τούτα ήταν λαμπερά κοσμήματα στρατοπέδου, υπογραμμισμένα με τουρκική σίγουρη βούλα, που την καμάρωνε και τα διαφέντευε η Τουρκιά. Μέσα στο Μικροάλωνο του Κόσμου, το Μεσολόγγι, ήταν όλα παραμερισμένα τα της ζωής μαργαριτάρια, όλα, με πρώτο το γάλα της μάνας και του ανήμπορου τη βοήθεια. Το Μεσολόγγι κρατούσε άμυνα με πέτρες και ξύλα ενάντια στους ανέμους της Τουρκιάς, κι ομοίαζε μικρή σταγόνα, πόκρυβε μεγάλη δύναμη. Το ξεσκλούδιον ρούχο των Μεσολογγιτών, γινόταν στη μάχη συμπαγές βελούδο, ασπρογάλανο, ωσάν της Σημαίας μας τα χρώματα.  Κι ήρθε ο ποιητής, καλεσμένος από Άνωθεν…, ο μεγάλος Διονύσ